Pages

Sunday 10 April 2011

Am I Pretty Enough for you??

"Mirror,mirror in the wall who is the prettiest in the world?"

Ramai orang zaman sekarang menganggap bahawanye kecantikan itu sangat penting dan utama. Ya betul bg perempuan ia amat penting. Siapa yang taknak cantik dalam dunia ni.Semua orang berlumba-lumba nak jadi YANG plg cantik dan ia sudah menjadi lumrah manusia melihat menda yang cantik.

Tapi perkara ini menjadi lebih parah dan semakin kritikal apabila mereka sanggup melakukan apa sahaja untuk kecantikan. Antaranya ada yang buat plastic surgery, bedah sana, bedah sini dan yang paling menyeramkan dan malang ada yang megamalkan ilmu hitam. Ya ilmu hitam seperti susuk,minyak dagu lah,minyak pengaseh dan bermacam2 lagi yang mungkin korang tak tau. Even sekarang budak umur 12 tahun pun dah berani membuah plastic surgery untuk nampak lebih anggun gitu.

Pada aku menda semua ni hanya satu manipulasi minda masyarakat je. Sebab korang dah tiap2 hari tengok media massa yang memperpogandakan bahawa kecantikan perkara wajib. Kalau seseorg tu tidak kelihatan cantik mungkin akan rasa rendah diri dan tidak berkeyakinan untuk bergaul dengan masyarakat.Korang tengok je iklan.semua nya terpampang bukti jelas2.

Sesungguhnya kecantikan yang Allah cipta itu sangat cantik.Manusia ni mempunyai pelbagai reka bentuk muka ada yang bulat,bujur dan segi empat. So xslh mcm mana rupa korg. Kalau r semua orang cantik semua org muke same je.. xke bosan? so terima r apa yang ada pada korang dan hargainya.


 'Beauty is not in the face, beauty is a light in the heart'

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright (c) 2010 Close your eyes. Design by WPThemes Expert

Themes By Buy My Themes And Web Hosting Reviews.